According to Julie

Støtte til ME-forskning

1 Comment

I dag har jeg gitt penger til MEandYou, som samler inn midler til forskning på ME. Jeg synes nemlig ikke folk skal måtte føle seg sånn som dette hele tiden:

Bildet er hentet fra en bloggpost fra Lev Livet Lett, hvor Charlotte skriver at bildet viser hvordan man føler seg når man har ME. Jeg vet ikke hvordan det er å ha ME, men søsteren min gjør dessverre det. Derfor skriver pappa i sin blogg:

ME – også kalt kronisk tretthetssyndrom – er en forferdelig sykdom: Jeg pleier å si at den tar ikke livet av deg, men den tar livet ditt. Dessverre er symptomene såpass vage og årsaksforholdene så lite kjent at både behandling og forskning nedprioriteres, mange leger har fordommer mot sykdommen (“vi vet ikke hva det er, så det er sikkert noe psykisk”,) og nettopp ME-pasienter er jo de som minst er i stand til å kjempe for sin sak, siden de er så slitne.

Les hele bloggposten for å få vite mer om ME, forskningen, og hva MEandYou skal støtte.

Og så kan dere gå til MEandYous nettside og se hvordan dere kan bidra.

 

ENGLISH: I donated money to chronic fatigue/ME research today. You can help too! Read about MEandYou and the study they are raising money for and read my Dad’s blog post in English about why he is supporting this project.

One thought on “Støtte til ME-forskning

  1. FLOTT!! Og takk for at du og dine engasjerer dere!
    Jeg hilser varmt til din MEsyke søster! For henne, for alle ME-syke og alle deres pårørende håper jeg vi kommer en vei med dette studiet – slik at vi kan få livet tilbake!
    God Påske og takk for at du linket!

Leave a Reply

