According to Julie

Dagens blogger: Lyspunkt i hverdagen

1 Comment

3. desember bør du lese bloggen Lyspunkt i hverdagen. Den har en helt annen stil enn bloggene jeg har anbefalt hittil. Lyspunkt har flere bilder, og det er lite politikk og økonomi her.

Det er ikke lenge siden jeg oppdaget denne, men konseptet ser ut til å være at @lyspunkt deler små hverdagsgleder. Det er det mange bloggere som gjør, men såvidt jeg kan se, klarer Lyspumkt å være koselig uten å falle i to av de vanligste kosebloggfellene (nei, jeg skal ikke nevne navn på bloggere i kosebloggfeller):

Felle 1: "Se så koselig JEG har det, sammen med verdens beste kjæreste, verdens mest fantastiske venner, og alt jeg har kjøpt. Hadde du hatt det samme som meg, hadde du også hatt det koselig og vært like glad som MEG."

Felle 2: "Sitat. Klisjé. Dårlig dikt. Kornete "kunstnerisk" foto med hipstamatic-effekter. Sangtekst. Originalt innhold er for de ikke-koselige."

I stedet er Lyspunkt litt som 1000 Awesome Things. Ikke i stil, men i budskap. Og budskapet er: Vi minner om at livet faktisk er ganske kult, sånn generelt.

Blogg: Små lyspunkt er mye verdt!
Twitter: @lyspunkt

Utvalgte innlegg:
Surfing på bussen
Lyspunkt – en pose med Twist
Hjerter overalt

One thought on “Dagens blogger: Lyspunkt i hverdagen

  1. Altså.. jeg antar at hipstamatic-bilder er ok i kombinasjon med orginalt innhold? 😉
    Ellers vil jeg bare si at jeg liker denne julekalenderen!!!

Leave a Reply

